Aanschaf nieuwe laptop

Bespreek alles met betrekking tot Planet Coaster dat niet past in een van de andere forums.

Aanschaf nieuwe laptop

Berichtdoor Ari » do 24 jan 2019, 17:44

Hallo allen,

Al vanaf moment één volg ik Planet Coaster, gezien ik niet in het bezit ben van een degelijke game PC helaas nog nooit Planet Coaster gespeeld.

Gezien er volgens mij nog altijd geen plannen zijn om Planet Coaster op de PS4 te krijgen nu dan toch het moment om speciaal voor Planet Coaster een goede laptop aan te schaffen.

Aangezien ik toch een aantal youtubers hoor klagen dat na een redelijk vol park hun pc begint te laggen een vraag.
Als ik een laptop koop die voldoet, of zo goed als voldoet aan de aanbevolen specs kan ik dan goed planet coaster draaien? Ook met een redelijk vol park?

Ik hoor graag van jullie! :D
Ari
Eerste bezoeker
Eerste bezoeker

Re: Aanschaf nieuwe laptop

Berichtdoor Joël » zo 27 jan 2019, 16:51

Hoi Ari,

Wat betreft jouw vraag over het ‘draaien’ of spelen met grotere parken; Planet Coaster is een spel zonder limieten, waardoor het mogelijk is om een onbeperkt aantal objecten (scenery, attracties) en gasten in parken te hebben. Echter, hoe meer objecten (scenery, gebouwen, attracties en gasten), hoe meer rekenkracht een computer nodig heeft om dit allemaal uit te voeren. Elke computer zal uiteindelijk te maken krijgen met het feit dat er zoveel objecten in een park zijn waardoor de processor het niet meer bij kan houden waardoor de framerates omlaag gaan.

Als je Planet Coaster wilt spelen met grote parken en zo lang mogelijk wilt spelen met een zo hoog mogelijk aantal framerates, dan raden wij aan om een computer te kopen met in elk geval een processor met een zo hoog mogelijke basissnelheid, uitgedrukt in GHz.

Planet Coaster zal waarschijnlijk wel goed spelen op de laptop waar jij specificaties van hebt doorgestuurd, maar probeer om er dan rekening mee te houden dat de framerates bij het spelen met grote parken lager zullen zijn dan je gewend bent met andere spellen.

Hoe hoog of hoe laag de framerates uiteindelijk zullen zijn is dus afhankelijk van de processor. Hoe hoger de snelheid van de processor, hoe hoger de framerates zullen zijn, maar zelfs de beste processors zullen bij (hele) grote parken niet meer in staat zijn voldoende framerates te produceren, doordat er geen limiet aan het aantal objecten in een park is.

Als je nog meer vragen hebt, dan horen wij dat graag.
Afbeelding Planet Coaster Club | De Nederlandse Planet Coaster website!
HomeForumFacebookTwitterTwitch
Joël
Moderator
Moderator

Re: Aanschaf nieuwe laptop

Berichtdoor Joël » zo 27 jan 2019, 16:57

Ik heb begrepen dat je geïnteresseerd bent in een computer met o.a. de volgende specificaties;
Acer Nitro 5 laptop
Intel Core i5-8300H
NVIDIA GeForce GTX 1050
8 GB RAM
128 GB SSD + 1 TB HDD

De Intel Core i5-8300H heeft een basisfrequentie van 2.30 GHz en een turbofrequentie van 4.00 GHz. De basisfrequentie is aan de lage kant. Dat is ook wel begrijpelijk want laptops moeten het vaak doen met langzamere snelheden dan desktopcomputers, o.a. in verband met stroomverbruik en hitteproductie. Zoals hierboven ook al aangegeven, hoe hoger de basisfrequentie van de processor, hoe beter het spel zal draaien, maar uiteindelijk loop je altijd tegen het probleem van lagere framerates aan bij grotere parken.
Afbeelding Planet Coaster Club | De Nederlandse Planet Coaster website!
HomeForumFacebookTwitterTwitch
Joël
Moderator
Moderator

kuchnie tarnowskie góry piekary śląskie będzin świętochłowice zawiercie knurów mikołów czeladź myszków czerwionka leszczyny lubliniec łaziska górne bieruń
tanie meble kuchenne warszawa

Keer terug naar Algemene Discussies