Je favoriete pretpark?

Wat is je favoriete pretpark of welke attracties vind je leuk? Hier kan je je verhaal kwijt.

Re: Je favoriete pretpark?

Berichtdoor Rundo » di 15 maart 2016, 18:52

Joël schreef:
Robin schreef:De Crush Coaster in Disneyland Parijs is echt een leuke achtbaan!

Bedankt voor de tip. Als ik daar ooit kom, zal ik erop letten in elk geval in die achtbaan te gaan :D

Zal ik nog een tip geven, haal een fastpass voor Crush, die wachtrij is zo traag als dikke.... :mrgreen:
Rundo
Abonnementhouder
Abonnementhouder

Berichtdoor Joël » do 17 maart 2016, 02:05

Rundo schreef:
Joël schreef:
Robin schreef:De Crush Coaster in Disneyland Parijs is echt een leuke achtbaan!

Bedankt voor de tip. Als ik daar ooit kom, zal ik erop letten in elk geval in die achtbaan te gaan :D

Zal ik nog een tip geven, haal een fastpass voor Crush, die wachtrij is zo traag als dikke.... :mrgreen:

... stroop door een trechter in de winter? Mm, wel een goed idee. Zal waarschijnlijk nog wel enige tijd duren voordat ik daar kom.
Afbeelding Planet Coaster Club | De Nederlandse Planet Coaster website!
HomeForumFacebookTwitterTwitch
Joël
Moderator
Moderator

Berichtdoor Wienmaas » za 02 apr 2016, 07:15

Als we in Europa blijven, zijn twee parken in Duitsland toch wel favoriet.

1e plaats: Europapark. Echt een geweldig park. Staat in vele ranglijsten wereldwijd ook erg hoog aangeschreven. Is alleen erg ver rijden om er op een dagje even naar toe te gaan. Doe ik dus altijd in combinatie met een paar overnachtingen.

2e plaats: Phantasialand. Hier kom ik al vanaf mijn 7e. Ik wordt over een maandje 50, dus daar ben ik al vaak geweest. En heb ik dus ook in al die jaren zien veranderen en groeien.Hier ga ik nog steeds ieder jaar naar toe met mijn dochter. Is vanuit Maastricht een uurtje rijden, dus ideaal. Is eigenlijk traditie dus. Mooie van Phantasialand vind ik dat er heel veel thema's en attracties zijn op een heel klein terrein. En ze blijven continue grote attracties toevoegen.

3e plaats: Uiteraard de Efteling. Een geweldig themapark. Ook hier kom ik al vanaf toen ik 5 of 6 jaar was.

Eervolle vermelding: Moviepark Germany. Toen het nog van Warner Bros was, vond ik dit park specialer. Een beetje door het gevoel van het filmwereldje denk ik. Nu nog mooi, maar dat speciale gevoel is weg. Raar hè.

Eervolle vermelding: Bobbejaanland. Ook hier kom ik al vanaf mijn kleutertijd. Vroeger kon je Bobbejaan Schoepe zelf in westernkleding zien rondrijden in zijn grote foute Amerikaanse auto, met koehoorns op de motorkap en pistolen als deurgrepen. Echt geweldig. De auto staat er nu nog steeds tentoongesteld.

Mijn broer woont in Florida, dus als ik daar kom, gaan we uiteraard altijd naar Disneyland en naar Universal. Met name Universal is geweldig, maar een ticket is er peperduur. De sfeer is er wel geweldig. Als je dat vergelijkt met Disneyland in Parijs.... is eigenlijk niet te vergelijken. Disney heeft destijds toegegeven dat ze een grote fout hebben gemaakt door Disneyland in Frankrijk te plaatsen. Daardoor is het ook vaker in de problemen gekomen. Dit heeft alles te maken met de waardeloze mentaliteit en arrogantie van de Fransen. Hadden ze het bijvoorbeeld in Duitsland gevestigd, durf ik te wedden dat het een veel groter succes was geweest.

Ik stop hier maar, anders wordt het een te lang verhaal. :D
Wienmaas
Eerste bezoeker
Eerste bezoeker

Berichtdoor Robin » za 02 apr 2016, 16:23

Maar een Disneyland in Parijs vind ik ook wel iets hebben eigenlijk. Ik denk toch dat de sfeer anders zou zijn wanneer je zo'n park in Duitsland zou plaatsen.
Robin
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor iMarkee » di 05 apr 2016, 14:34

Ik ben nog nooit in een pretpark buiten Nederland geweest. Wel in Aqualibi dat is een groot overdekt zwemparadijs en eigendom van Walibi Belgium. :(

In Nederland is Walibi mijn favoriet omdat ik echt van coasters hou! De Efteling vind ik ook een vet park iets waar ik later met (ooit) kinderen sneller heen zou gaan dan naar Walibi.

Mijn favoriete achtbanen zijn als volgt:
  1. Express, maar ik noem hem gewoon Superman
  2. Speed of Sound, of gewoon La Via Volta
  3. El Condor
  4. Goliath
  5. Pyton

Allemaal stalen coasters. Ik vind coasters van hout een hele andere beleving geven door het krakende hout en zou hiervoor een eigen lijstje willen maken. Maar ik heb nog niet genoeg houten achtbanen bezocht om een lijst te maken! :D
CHIEF BEEF BELEEF!
iMarkee
Terugkomende bezoeker
Terugkomende bezoeker

Berichtdoor SjakieApie » za 16 apr 2016, 23:35

Gaaf ik zie veel verschillende smaken hier, sommige houden meer van themas en sommige willen gewoon alleen maar coasters.
Zelf houd ik van coasters maar ik vind een mooi gethematiseerde attractie ook gaaf.
Binnen eu is het alweer een tijd geleden dat ik in een pretpark ben geweest. denk een jaar of 10 wel.
Vond movieworld altijd wel gaaf (zat toen nog met WB) en natuurlijk walibi nl (toen nog six flags) ben ik wel 30x geweest en vind het nog steeds een leuk park.
Als we buiten europa gaan kijken ben ik vorig jaar in amerika geweest en toen heb ik in 1 dag alle coasters (14 geloof ik) in Six flags Magic mountain gereden en sommige zelfs 2 of 3x (maximum wachttijd was 10min in de middag). Dat was dus de beste dag van mijn leven tot nu toe!
PC Alpha "tester" / Game nerd :geek: / Half Sjaak half Aap
SjakieApie
Pretpark eigenaar
Pretpark eigenaar

Berichtdoor CoasterRex » di 20 sep 2016, 00:28

Europa Park vind ik de beste attractiepark tot nu toe.
Ik ben zelf een echte thrillseeker en geen achtbaan voor mij is te hard/te gek. Maar naast snel/inversies vind ik thematisiering ook een hele belangrijke factor. Eigenlijk maakt de totaal belevenis de achtbaan/attractie, of het nou een adrenaline boost geeft of het een betoverend gevoel geeft (een combi is het beste).
Efteling is in dat betoveren echt uitzonderlijk en is waarschijnlijk de enige park die naast Disney in het rijtje hoort.
Walibi bijvoorbeeld heeft een aantal sterke achtbanen die je zeker een adrehalineboost geven maar mist juist weer het betoverends (bij de Xpress overigens is de totaalbeleving veel beter geworden).
Het enige park dat ik zover ken die deze twee eigenschappen weet te combineren is Europa Park naar mijn mening.
De Efteling heeft veel potentie om deze stap ook in de toekomst te maken.
Check mijn youtube: https://www.youtube.com/channel/UCJI_dl ... tPtAzwUXWA
Volg mij ook op het Planet Coaster forum! :arrow:
Early Bird Bezitter
CoasterRex
Pretpark medewerker
Pretpark medewerker

Berichtdoor Fantastic Loops » za 16 dec 2017, 17:48

Mijn favo park is heidepark. de theming is prima, niet uitmuntend maar ze leren snel want hun nieuwe atractie: Ghostbusters 5d is wel mooi gedaan maar de achtbanen zijn echt enorm vet. Mijn favoriete achtbaan: Flug der dämonen staat er ook. Ik vind deze zelfs beter dan de baron :D
Fantastic Loops
Eerste bezoeker
Eerste bezoeker

Berichtdoor Joël » zo 17 dec 2017, 02:20

Fantastic Loops schreef:Mijn favo park is heidepark. de theming is prima, niet uitmuntend maar ze leren snel want hun nieuwe atractie: Ghostbusters 5d is wel mooi gedaan maar de achtbanen zijn echt enorm vet. Mijn favoriete achtbaan: Flug der dämonen staat er ook. Ik vind deze zelfs beter dan de baron :D

Dat klinkt goed. Ik hoop Heide Park ooit nog een keer te bezoeken.
Joël
Moderator
Moderator

Vorige

kuchnie tarnowskie góry piekary śląskie będzin świętochłowice zawiercie knurów mikołów czeladź myszków czerwionka leszczyny lubliniec łaziska górne bieruń
tanie meble kuchenne warszawa

Keer terug naar Real Life Pretparken