Planet Coaster Club Contests - September 2016 [STEMRONDE]

Alle voorgaande Planet Coaster Club Contests zijn hier te vinden.

Planet Coaster Club Contests - September 2016 [STEMRONDE]

Berichtdoor Robin » ma 26 sep 2016, 00:24

Welkom bij de stemronde van de Planet Coaster Club Contests - September 2016. We hebben in deze maand lekker zitten bouwen aan Adventure World. Hieronder wordt uitgelegd hoe naar het project moet worden gekeken. IEDEREEN mag 1x stemmen.

De opdracht in het kort
In de maand september beginnen we met het Fairytale thema. Met het nieuwe thema in Planet Coaster ben je vrij om te bouwen wat je wil. Je kan bijvoorbeeld een heel bos maken, een sprookjesbos of een sprookjesstad. De keuze ligt helemaal bij jou! Het is de bedoeling om een compleet plaatje te maken van dit gebied. Je bezoekers moeten er alles kunnen doen.

Voor dit Fairytale gebied hebben we natuurlijk een paar eisen:
- Het gebied moet minimaal 1 achtbaan bevatten. Meer mag altijd.
- Het gebied moet minimaal 4 flat rides hebben. Meer mag altijd.
- Het gebied beschikt over minimaal 1 eet- en drink gelegenheid + toilet.

Het stemmen [lees voor het stemmen]
Een onderbouwing van je stem is verplicht. Waarom vind je die omgeving het leukst of waarom is die omgeving beter dan de anderen? Natuurlijk is het ook toegestaan om kritiek te leveren op de projecten, zolang het maar netjes wordt gehouden. Waarom vond je die ene omgeving niet goed of wat maakt de andere omgeving beter?

Voor deze opdracht diende je screenshots in te leveren, filmpjes zijn alleen extraatjes waar niet naar gekeken hoeft te worden.

Je kan stemmen tot 3 oktober.

De projecten
Hieronder staan de projecten, gesorteerd op inschrijfdatum.

1. Robin

2. Jinatha

3. iPat88

4. SjakieApie

5. Dj-Joa
Afbeelding Planet Coaster Club | De Nederlandse Planet Coaster website!
HomeForumFacebookTwitterTwitch
Robin
Beheerder
Beheerder

Re: Planet Coaster Club Contests - September 2016 [STEMRONDE

Berichtdoor thomasbus31 » di 27 sep 2016, 16:58

Ik geef [i]mijn mening, en is niet bedoelt als haat op die persoon[/i]

Robin /+++\
Mooi themagebied! Mooi uit elkaar gebouwd, en ziet er lekker speels uit! Zeker voor een kindergebied zit het goed in elkaar!

Jinatha /++++\
Wow..... Echt heel gaaf! Mooi met de terrain gespeeld, attracties staan netjes verspreidt over het gebied, het ziet er echt uit als een fairytale gebied! Het ziet er erg gaaf uit, en toch is het vrij compact gebouwd! :D

iPat88 /+++++\
Zeker mooi! Attracties staan mooi verspreidt, mooie theming... Zeker gaaf!
Het gebied heeft zeker sfeer, het ziet er heel erg gezellig uit!

SjakieApie /+++\
Mooi gemaakt! Ook goed met de terrain tools gespeeld! Ik vind het zelf alleen jammer dat je tussen het kasteel en de rest van het park zoveel ruimte hebt zitten, ik persoonlijk denk dat het er veel vetter had uitgezien als je dat wat meer bij elkaar had geschoven, en de coaster dan door het park liet zigzaggen.

DJ-Joa /+++++\
Dit is echt wat ik verwacht bij een Fairytale theme... Zo mooi en sfeervol gebouwd! Zeker dat de coaster zo door het hele park gaat, vind ik echt supertof! Theming is super, waardoor de sfeer ook gaaf is!
Het ziet er echt prachtig uit!

Zoals te zien staan er achter iedereens naam een + . hoe meer plusjes, hoe beter ik het vond (1+ is weinig, 5+ is geweldig :p)
Naar mijn idee zijn de parken van DJ-Joa en iPat88 mooi en goed genoeg om te winnen, beide hebben echt de sfeer in hun park gekregen!

Ik heb er lang over getwijfeld, maar mijn stem gaat naar......
Spoiler:
DJ-Joa
Dit omdat ik vind dat hij het park nét ietsje beter heeft aangekleedt
Early Bird Edition
thomasbus31
Kinderattractie ontwerper

Berichtdoor Micrajo » di 27 sep 2016, 19:32

Ik stem op Ipat88, Omdat ik het park het de beste sfeer vind hebben
Micrajo

Berichtdoor this-is-mitch » wo 28 sep 2016, 19:41

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de mooie fairytale themagebieden.

Na alles bekeken te hebben, stem ik op Dj-Joa!

Als je aan fairytale denkt denk je meestal aan kastelen en knusse dorpjes. Maar er zijn ook duistere verhalen te vinden. Dj-Joa heeft dit in mijn ogen ook bedoeld, het is een mooi bosrijk en heuvelachtig gebied waar de achtbaan doorheen vliegt alsof het een fee of draak is. Het is niet direct standaard sprookjesachtig zoals ik bij de andere wel het gevoel had.

Ikzelf vind het ook heel leuk om te zien dat elke flat ride een thema heeft.

Dus voor mij heeft Dj-Joa gewonnen omdat hij het met een ander perspectief heeft aangepakt dan de rest.
this-is-mitch
Eerste bezoeker
Eerste bezoeker

Berichtdoor iPat88 » do 29 sep 2016, 11:02

Niks is aanvallend of persoonlijk bedoelt!!

Robin
Mooi park dat zekers, alleen krijg ik bij sommige stukken niet het ‘’Fairytale thema’’ en doet het gewoon aan als een ‘’bos/normale ’’ omgeving. Verder mis ik ook echt een goede overview van het park. Het meer vind ik dan wel weer geslaagd en mooi.

Jinatha
Het gedeelte bij de draaimolen vind ik echt wel een dik pluspunt van je park. Heb je mooi gemaakt, mijn complimenten. Verder vind ik dat kasteel op die berg beetje mwa.. ik mis daar iets bij, maar kan je niet vertellen wat. Verder een mooi park afgegeven.

SjakieApie

Ik ben niet zo te spreken over je gigantische kasteel. Verder krijg ik meer een Oostenrijks gevoel dan een Fairytale thema. Ook mis ik iets in je park, alleen geen idee wat. Heb zelf iets meer met de twee bovenstaande parken dan met de jouwe.

Dj-Joa
Der zitten leuke screenshots bij, maar ook paar die je makkelijk weg had kunnen laten. Teveel closeups, wat weinig toevoegt.
Verder wel een oke park van wat ik zie. Je hebt je best in ieder geval gedaan.

Deze keer gaat het tussen Robin en Jinatha….
Beide hebben min en pluspunten.
Maar omdat ik toch de gebouwen van Jinatha mooier en passender vind bij het thema gaat mijn stem naar Jinatha toe
Early Access :D

Bekijk mijn Showcase:
iPat's Piratenland Showcase
iPat88
Pretpark eigenaar
Pretpark eigenaar

Berichtdoor sjaakie » vr 30 sep 2016, 17:53

Voor mij heeft Jinatha toch wel het park wat voor mij het meeste sprookjes uitbeeld hier zou ik met de kinderen naar toe willen.
2e plek voor DJ-Joa ik hou wel van de donkere kant van sprookjes maar zou hier niet met kinderen naar toe willen en denk dat veel mensen dat zullen hebben waardoor voor mij het Jinatha mijn stem krijgt
sjaakie
Eerste bezoeker
Eerste bezoeker

Berichtdoor De-Lady-signer » vr 30 sep 2016, 17:53

jeetje goed gedaan hoor heren ! damn !
vond het echt heel moeilijk.

op het einde heel erg getwijfeld tussen jinatha en robin.
sjakie is ook heel erg gaaf moet ik zeggen ! vooral het gedeelte van de ondergrondse achtige tunnels enzo.. i love that !

iedereen heeft sowieso echt zijn best gedaan ! echt super !

toch heb ik besloten..

om...

voor....

Jinatha te gaan.. omdat ik het idee heb dat hij toch meer zelf heeft gebrouwd aan gebouwtjes :) ookal was dat wellicht niet een voorwaarden ? i dont know :P..

Ji-Na-Tha it is for me this time :D !

good luck with the next one guys !
De-Lady-signer
Terugkomende bezoeker
Terugkomende bezoeker

Berichtdoor SjakieApie » zo 02 okt 2016, 10:40

Alle beoordelingen hieronder zijn puur mijn mening. Ik geprobeerd het kort te houden en als je meer wilt weten, stuur maar een bericht of vraag het als ik op discord ben!

Robin,
Een mooi sprookjesbos op het eeste gezicht. Ik zie veel mooie gebouwen over het park verspreidt. Een leuk meer met de coaster in het midden als blikvanger is ook mooi uitgevoerd. Het winkelgedeelte ziet er zeer knus en leuk uit en straalt een leuke sfeer uit.
Hoewel alles in het midden mooi bij elkaar past, zie dat aan de buitenkant van het hoofd pad de gebouwen een beetje willekeurig zijn neergezet zonder doel. Ze zijn er niet om een ride te mooi te maken of om een winkel aanzien te geven. Ze zijn er puur voor decoratie. Daardoor zou het beter op elkaar moeten aansluiten maar het zijn allemaal gebouwen in verschillende stijlen. Dit vind ik jammer want als je deze bij een ride had geplaatst of er een shop in had gemaakt waren ze meer tot hun recht gekomen. (ik verwacht dat er veel workshop blueprints inzitten..?)
Het moeras / enge bos gedeelte ziet er wat eentonig uit met dezelfde bomen overal en weinig bosjes en themastukken.
Een paar extra overzichtsfoto's zouden mooi zijn geweest.

Jinatha,
Als de andere inzendingen een spookjes bos hebben gemaakt is jouw inzending een sprookjes oerwoud.
In tegenstelling tot de andere inzendingen ga jij voor de sprookjeslook met veel verschillende gekleurde kastelen. Dit is goed gelukt aangezien je de stijl blijft aanhouden door het hele gebied en het zo vrolijk en kleurrijk maakt alsof het uit een sprookje komt. Ik zie veel leuke details die het park ook op ieder gedeelte afmaken.
Het kasteel op de vulkaan vind ik iets minder geslaagd. Deze ziet er erg simpel uit en hier had je wat meer tijd in kunnen stoppen aangezien het toch een groot aangezicht is vanaf het hele park. Hoewel het in het algemeen wel past, dat meer bomen er beter uitzien denk ik dat je op bepaalde gebieden midden in het park te ver bent gegaan en te veel bomen hebt geplaatst.
Van het roze kasteel is het rechtse ronde gedeelte iets te roze en had graag de stijl van het linkse gedeelte daar ook in gezien.

iPat88,
Leuk park. Zie hier zeker het sprookjesthema in terug met alle gebouwtjes. Mooi hoe het meer het gebied openhoudt en als 1 geheel maakt.
Ik vind het persoonlijk wat minder dat je overal bijna dezelfde huisjes door het hele gebied hebt gebruikt en daarnaast weinig andere grote thematisering hebt gebruikt. De details hier en daar zijn wel goed gedaan zoals de gazebo aan het meer en de wachtrij shops. Door eerdergenoemde vind ik ook de thematisering om de flatrides een beetje weinig, hier had je wat meer interactie kunnen toevoegen, vooral de wildere rides.
Alom is het een groot bos met een aangevoel van het sprookjesbos vd Efteling.

Dj-Joa,
Ook een mooi park. Ook hier zie dat alles mooi bij elkaar valt en het park een geheel vormt door het terrein en de coaster.
De coaster gaat door het hele gebied heen en heeft een goede interactie met de paden en de omgeving.
Hoewel het park een geheel is vind ik dat de verschillende thematisatie om de rides het weer een beetje "verpest". Zo heb je een knalroze kasteelstijl teacups in vergelijking met de rest die wat algemenere kasteelstijl zijn. Aangezien ik ook weinig overgang tussen deze verschillen zie, vind ik de samenhang tussen de verschillende rides minder aan je park.
Ook aan de rotsen tunnels over de paden had wat meer aandacht kunnen besteed. Nu is het een rechthoekige tunnel.

Conclusie:
Het zijn alle 4 hele mooie parken met ieder hun plus en min punten. Voor mij is er toch een die net wat beter dan de andere was. Dit is Jinatha!! Het park voelde voor mij aan als een echt sprookje en alles past ook bij elkaar.
PC Alpha "tester" / Game nerd :geek: / Half Sjaak half Aap
SjakieApie
Pretpark eigenaar
Pretpark eigenaar

Berichtdoor mrvpixel » zo 02 okt 2016, 11:39

Ik stem voor iPat88, reden:
Mooie park indeling.
Goed gebruik gemaakt van de objecten in het spel (zoals iedereen).
Voor de rest gewoon een mooi en goed park :)
(iedereens park is mooi hoor ;) )
mrvpixel
Eerste bezoeker
Eerste bezoeker

Berichtdoor Adri k » zo 02 okt 2016, 12:26

Allemaal super mooie parken, geweldig gedaan !!
Erg moeilijk om te stemmen, maar mijn stem gaat toch naar iPat88, persoonlijk vind ik die het mooiste :)
Adri k
Terugkomende bezoeker
Terugkomende bezoeker

Volgende

kuchnie tarnowskie góry piekary śląskie będzin świętochłowice zawiercie knurów mikołów czeladź myszków czerwionka leszczyny lubliniec łaziska górne bieruń
tanie meble kuchenne warszawa

Keer terug naar Archief